Det er kun opp til meg nå om jeg vil begynne med den nye typen cellegift Navelbine. Legen på Radiumen sa at det er kun max 5% sjangse for at den vil virke. Men dette er mitt siste halmstrå, og det har jeg lyst til å prøve. Men jeg kan ikke få prøve den enda før det er gått en 14 dagers tid. Fordi beinmargen min er såpass nede nå (lavt immunforsvar), slik at vi må vente til den stiger litt mer slik at ikke kroppen blir presset for mye.

Jeg har fått time hos min onkolog torsdag den 3. nov. for å diskutere når jeg får Navelbine og diverse. Jeg er foreløpig satt opp på time hos Radiumen den 9.nov. for samtale med onkolog. Men siden jeg har vært vurdert av legene sist jeg var der inne så er det ikke sikkert at den timen er nødvendig. Min onkolog her i Skien og onkologene på Radiumen er uansett i tett kontakt og vurderer min situasjon fortløpende.

En ting jeg styrer med nå som tar ekstra tid er å få tak i bandasjer til sårene mine på kulene. De væsker jevnt igjennom døgnet og jeg må skifte bandasje hver dag. Nå begynner jeg å gå tom og jeg må ha tak i flere. Men et av problemene er at de er så dyre!

Hjemmesykepleien skal søke til Helfo for meg for å få refundert utgiftene. Slike bandasjer går ikke på blå resept eller via frikort. Jeg bruker nå to lag med bandasje: en innerst med huller i som ikke kleber seg til såret, men den henter ikke opp væske, så utenpå den må jeg ha en tettere sak for å fange opp rennende saker. For det første er det en egenandel på kr. 1600,- og jeg kan nevne et eksempel på pris på bandasjen med hull der feks størrelse 12×15 cm i en 10-pakning koster kr. 789,-. Når jeg da skifter bandasje hver dag og denne pakken kun holder i 10 dager, blir dette veldig mye penger. Men hvis jeg får innvilget vedtaket hos Helfo får jeg dekket 90% av utgiftene. Men jeg vurderer å finne ut en annen metode å bandasjere på. Det finnes bl.a. noen engangskluter for baby 10×10 cm i en 100-pakning på apoteket som koster 27,- (!) kroner.